jueves, 4 de agosto de 2011

Animation, Maya to 3D Max
Animación, Maya a 3D Max

 A few months ago I had to learn how to use 3D Max. My mean software is Maya but it didn't took me long to change to 3D Max. Here, I compare the tools I use most often in Maya to animate with the same tools in 3D Max

Hace unos meses tuve que aprender a usar 3D Max. Mi software principal es Maya pero no me ha costado mucho pasarme a 3D Max. Aquí comparo las herramientas que más uso en Maya para animación con las mismas que trae 3D Max:

Editors
Editores

(Maya) Window > Animation Editors > Graph Editor  --> (3D Max) Graph Editor > Curve Editor

(Maya) Window > Animation Editors > Dope Sheet Maya -->  ( 3D Max) Graph Editor > Dope Sheet

Maya:


3D Max:





Trajectory in animation
Trayectoria en una animación:

Maya:

Animate > Create Motion Trail


3D Max:

Right click > Object Properties > Trajectory

Click derecho en el objeto > Object Properties > Trajectory




Beginning and end of a curve
Inicio y final de una curva:

Maya:

Graph Editor > Curves > Pre - Infinity
Graph Editor > Curves > Post - Infinity



3D Max:

Graph Editor > Cuver Editor > Controller > Param Curve Out-of-Range Types or using the button:

Graph Editor > Cuver Editor > Controller > Param Curve Out-of-Range Types o usando el botón:




(Curves) Tangents / Handlers
(Curvas) Tangentes / Manejadores

The Maya and 3D Max handlers are used in a similar way. In Maya is necessary to activate the move tool in the view (W) and middle-click on the handler, however in 3D Max left-click on the handler and that's all folks!

Los manejadores de Maya y de 3D Max se utilizan de una manera similar. En Maya es necesario activar la herramienta Mover en la vista (W) y botón central del ratón sobre el manejador, sin embargo en 3D Max clic izquierdo sobre el manejador y eso es todo amigos!

To break tangents in Maya, we have a button in the Graph Editor's top menu

Para romper los manejadores en Maya, tenemos un botón en el menúr superior del Graph Editor:


In 3D Max is only necessary "left click + shift key" while moving the handle.

En 3D Max solamente es necesario "click izquierdo + shift" a la vez que movemos el manejador.

Maya has the shortcut "Shift + Alt" to widen or narrow curves, en 3D Max is found in Curve Editor > bottom menu bar > deploy the magnifying glass tool > select which you need

El atajo de teclado en Maya "Shift + Alt" para ensanchar o estrechar curvas, en 3D Max se encuentra en Curve Editor> barra inferior de menú> desplegamos el icono de la lupa > podemos seleccionar ahí el que necesitemos de los dos

No hay comentarios:

Publicar un comentario